שיווק באינטרנט באמצעות תוכן איכותי

מערכת שורש  יח אדר, תשפא  3/2/2021

איך נכון לכתוב ולשווק תוכן באינטרנט? כזה שיביא שיווק?
.......................

שיווק באינטרנט באמצעות תוכן איכותי

צילום: pexels

בעשור השלישי של המאה ה-21 אין כמעט עסק שלא משווק את עצמו באינטרנט. גם העסקים שהתלבטו והתעכבו מלייצר נוכחות דיגיטלית רלוונטית הבינו בעקבות מגפת הקורונה, וההסתגרות שלנו בבתים, שפעילות מתאימה ברשת העולמית היא מרכיב חובה. כיום השאלה העיקרית היא מה בעצם צריך לעשות כדי שהשיווק באינטרנט יניב את התוצאות המבוקשות ויניע את הלקוחות הפוטנציאליים לפעולה. התשובה: קודם כל ליצור תוכן בעל ערך אמיתי.

מעניין, מקורי ועדכני

באופן טבעי יש הבדל בין תוכן שנכתב עבור נשים וגברים בגיל השלישי לבין תוכן שפונה לנשים בהריון. באופן דומה תוכן בפייסבוק לא נראה כמו תוכן בבלוג מקצועי. באופן כללי שיווק באינטרנט מבוסס על מגוון רחב של סוגי תכנים - אבל יש גם מכנה משותף משמעותי: כל תוכן חייב להיות מעניין, מקורי, אמין לחלוטין, עדכני ומועיל לגולשים. בהתאם השאלה הראשונה שחובה לשאול לפני שמתחילים ליצור תוכן כזה או אחר היא תמיד מה בעצם מחפש קהל היעד של העסק, ומה יגרום לו גם לצרוך את התוכן שלנו וגם להתרשם מאיתנו לטובה. מדובר כמובן באתגר לא פשוט, שמחייב כניסה לראש של הגולשים הרלוונטיים - אבל התמורה גבוהה ולכן כדאי להתאמץ.

איפה אפשר לבצע שיווק באינטרנט מבוסס תוכן?

בכל מקום.

קודם כל באתר: בכל דף ודף באתר של העסק רצוי לכלול תוכן שמספק למבקרים בו מידע בעל ערך עבורם. ההמלצה הזו תקפה גם כשמדובר בעמודים שיווקיים באופיים, ובוודאי שבעמודים שעוסקים בנושאים רלוונטיים לתחום הפעילות.

גם ברשתות החברתיות כדאי לא להסתפק בפוסטים סתמיים אלא לייצר אינטראקציות מעניינות, כאלה שיגרמו ללקוחות הפוטנציאליים של העסק לעצור לרגע את הגלילה האינסופית ולהתרכז בנו. באופן דומה אפשר ליצור תוכן ליוטיוב, מן הסתם סרטון מכל ז'אנר שהוא (איש מקצוע מדבר למצלמה ומעביר למשל הדרכה בתחום המומחיות שלו, אנימציה, סרטון תדמית, תיעוד פרויקט שבוצע, סקירת סמארטפון חדש, מחמאות מלקוחות ועוד).

אפיק פעולה שמיועד להעלאת תוכן איכותי וכך למשוך גולשים הוא אאוטבריין (או טאבולה) - פלטפורמה שמציגה כתבות עומק באתרים נבחרים (למשל YNET, גלובס וכו'). בדרך זו ניתן להגיע גם ללקוחות פוטנציאליים שקשה עד בלתי אפשרי לפגוש במקומות האחרים.

הדגשים העיקריים של סוגי התכנים השונים

טקסט: הדגש העיקרי הוא לוודא שהטקסט קולח. אין טעם להאריך טקסט רק כדי להגיע למכסת מילים ובדרך לאבד את הקשב של הגולשים, ומצד שני גם לא כדאי לעצור כשרמת העניין עדיין גבוהה רק בגלל שאתם חוששים מטקסטים ארוכים.

תמונות: בכל מקום שבו משתמשים בתמונה חובה לוודא שאין לה זכויות יוצרים - כדי לא להסתבך.

וידאו: שיווק באינטרנט באמצעות וידאו מחייב השקעה גדולה יחסית, אבל גם מתגמלת מאוד. לסרטון מעניין, מקורי ומועיל יש פוטנציאל ויראלי עצום. כדאי לזכור שכיום כמעט כל סמארטפון הוא גם מצלמת וידאו מוצלחת שמבטיחה איכות טכנית גבוהה מספיק (ברוב המקרים). חשוב להקפיד על סאונד ברור, ובמידת הצורך להוסיף כתוביות.

יצירת תכנים איכותיים באמת, לאורך זמן, מחייבת ידע רלוונטי ובעיקר ניסיון. ישנם בעלי עסקים שמסוגלים לעשות זאת בעצמם, אבל במרבית המקרים התוצאות הטובות ביותר האפשריות מושגות כשעובדים עם אנשי מקצוע מנוסים כמו משרד פרסום ירדן דיגיטל.